Dag 3 Ottawa - Huntsville

Een van de leukste dingen van de vakantie vind ik altijd het (proberen) wildlife (te) spotten. Tijdens onze vakantie naar Zuid-West USA in 2015 zijn wij naar Yellowstone Park (nog steeds het allermooiste park) geweest in de hoop daar een grizzly of een zwarte beer te kunnen aanschouwen. Helaas hebben we toen niet het geluk gehad er een tegen het lijf te lopen. Misschien maar beter ook ;). Maar JAHOOR, we hebben vandaag dus een zwarte beer gezien! We reden over een onverharde weg langs een meer in het oosten van het Algonquin Park toen ik ineens in de verte een zwarte beer zag. "Kijk, kijk, kijk, kijk, kijk.... Ik weet niet hoe vaak ik dit woord geroepen heb, maar toen Walter hem ook in zijn ooghoek zag ging de voet met een rotgang op de rem. Alleen, we reden een kilometertje of 70-80 per uur, dus we kwamen pas een eindje verder tot stilstand. Shit, nu is de beer uit het zicht. Walter zet de auto in zijn achteruit, om weer zicht op de beer te krijgen, alleen dat had hij beter niet kunnen doen. Door deze manoeuvre vond de beer het mooi geweest en rende weg. Ik denk dat hij op een afstand van ongeveer 50 meter was. Helaas geen foto dus, maar we hebben er eíndelijk een gezien :). Het was een kleintje, hij zag er eigenlijk heel lief uit.
Maar goed, terug naar het begin van deze dag. We waren aardig vroeg uit de veren, rond kwart over 7. Nog steeds geen ontbijt, dus we zijn eerst even naar de Subway gelopen voor een ontbijtje. Zat op 1 blok van ons hotel. Zo 's ochtends vroeg was het aardig druk met mensen die lopend naar hun werk gingen. Het had wel wat weg van New York, het merendeel liep met een koffie in de hand en in de Subway stroomde het door met mensen die hun ontbijtbroodje kwamen halen. We vinden het nog steeds bijzonder hoe zeer dit met onze eigen levensstijl verschilt. Wij kunnen ons er niets bij indenken om elke dag maar buiten de deur te ontbijten. Maar hier in Canada en USA is het de standaard. We liepen ook nog langs een Tim Hortons, blijkbaar dé grootste fastfoodketen van Canada, en daar stond gewoon een meterslange rij voor het ontbijt. Tot voor kort hadden we nog nooit van Tim Hortons gehoord, maar het zit hier werkelijk op iedere hoek.
Het was tijd om de koffers te pakken en te vertrekken naar onze volgende bestemming: Huntsville. Dit stadje gebruiken wij als overnachtingsplek voor het nabijgelegen provinciale park Algonquin. Onderweg van Ottawa naar Algonquin klaarde het eindelijk op. We gingen dus de goede kant op :). We begonnen grijs en grauw in Ottawa en op plaats van bestemming was het volledig zonnig, genieten! Vanochtend hebben we als eerst de Barron Canyon Trail gedaan, deze trail ligt in het oosten van het Algonquin Park. Niet geheel verrassend krijg je tijdens deze trail een canyon te zien. Het was een korte, maar erg leuke wandeling die leidde langs diverse uitkijkpunten vlak langs de afgrond. Zonder hekken. Doodeng! Vond ik dan. Walter heeft wat minder last van hoogtevrees en ging (tot mijn ongenoegen) vrij dicht bij de rand staan om zo even met de GoPro net even over het randje te kunnen filmen. Brrrr.
We lagen eigenlijk best goed op schema dus we wilden eigenlijk nog wel iets doen in dit gedeelte van het park, dus toen zijn we weer een stukje verder over de onverharde weg gereden. Dit onverharde deel was zo rond de 50 kilometer lang. En uiteraard nog langer als je nog verder het park in ging. De wandeling die we wilden doen bleek na 5 minuten lopen echter blank te staan en we konden dus niet echt verder zonder héle natte voeten te krijgen dus toen besloten we maar om richting Huntsville te gaan. Onderweg kwamen we dan door de zuidkant van het park heen (het populairste gedeelte met de meeste wandelingen) en daar hebben we nog de Beaver Pond trail gedaan. Ja inderdaad, daar kom je langs een dam die gemaakt is door bevers. Sterker nog, dit hele meer had anders niet bestaan. Fascinerend. Deze trail was erg leuk. Geen standaard wandelpad, maar hoogteverschillen, heel veel stenen en boomwortels, plassen ontwijken, mooie uitzichtpunten en een leuke afstand. Er stond iets van 1,5 uur voor deze wandeling, maar wij waren met een uurtje wel terug, en dan hebben we het aardig op ons gemak gedaan. Inmiddels was het 5 uur en we vonden het leuk geweest voor vandaag. Gelet op de portemonnee zijn we in Huntsville een Dairy Queen binnen gegaan en vervolgens nog even naar de Walmart voor wat waterflesjes en andere dingetjes. De komende twee nachten zullen wij overnachten in de Rodeway Inn. Fijn, twee queensize bedden met eigen dekens :). Vandaag hebben we een mooie eerste indruk van het Algonquin park kunnen krijgen en morgen gaan wij er nog wat hikes aan vastplakken. G'night!
Oja, we hebben ook nog een moose gezien (zonder gewei).
En oja, ik wil nogmaals benadrukken hoe immens blij ik met mijn, schijnbaar lelijke, wandelschoenen ben, want ze zijn gewoon de bom. Ultieme grip bij slick rock, comfortabel, stevig rond de hiel, noem maar op. Morgen komt de foto.

Afstand gereden: 485 km
Aantal stappen gelopen: 9426 (6.3 km)

Dit zijn de eckte eckte, Walter stelde voor om voor mij ook zo'n camouflagelens aan te schaffen.