Dag 10 Geneva - Lake Placid

Het begint nu een beetje vervelend te worden: ons ritme verplaatst (net als wanneer we thuis zijn en vrij zijn) naar steeds later op de avond naar bed en steeds later opstaan. Dit moet begonnen zijn op de avond van de Niagara Falls ;). Gelukkig zijn we in mei op vakantie, dus dat betekent lange dagen. Vandaag hadden we weer een ontbijtje inbegrepen en 10 voor 10 liepen we de ontbijtzaal in. 'You have only 10 minutes left for breakfast' klonk het meteen. SORRY HOOR, we dachten dat we tot 10.30 u konden ontbijten. Maar zodra ze hebben gevraagd waar je vandaan komt (want dat hoort er altijd bij) en we even een oppervlakkig praatje hebben gemaakt kregen we toch nog even de tijd om te ontbijten. Wat bagels, gekookte eitjes en cornflakes later stapten we de auto in richting Waterloo Premium Outlets. Precies, het was tijd om te shoppen vandaag. We hadden niet voor niets halflege koffers meegenomen. De winkels lagen in een grote cirkel met wat uithammen en in het midden waren grote parkeerplaatsen om te parkeren. In het weekend schijnt het hier 'madness' te zijn, maar nu was het lekker rustig. Zoals alles eigenlijk wat we tot nu toe hebben bezocht. Het hele outlet gebeuren was een beetje verouderd en straalde daarom een wat achterhaalde sfeer uit vergeleken met andere outlet malls die we in eerdere vakanties bezocht hebben. Helaas vielen het aantal leuke winkels een beetje tegen, maar uiteindelijk hebben we toch nog wat leuke items kunnen scoren. Wanneer we later deze vakantie in North Conway zouden zijn zouden we nog een herkansing krijgen. Verder zou deze dag vooral ook een reisdag zijn, want onze volgende bestemming lag op 398 km rijden: Lake Placid. Aan het einde van de 19e eeuw werd Lake Placid een toeristenattractie. Tweemaal zijn hier de olympische winterspelen georganiseerd: in 1932 en in 1980. Bijna vier uur hebben we door de staat van New York gereden naar dit plaatsje toe, waarvan de laatste 2 uur door het Adirondackgebergte, waar Lake Placid ligt. Een mooie staat tot nog toe, en een enorm contrast met New York City. De omgeving bestaat voornamelijk uit héél veel bomen en ook een groot aantal meren. Vlaktes, maar ook heuvelig en nu dan in de Adirondacks uiteraard gebergte. Tegen de schemering kwamen we aan in Lake Placid, een schilderachtig dorpje. Sinds het ontbijt hadden we niet meer gegeten (op een donutje van de Dunkin Donuts onderweg na) dus we hadden flinke trek. Ik had voor vandaag Smoke Signals uitgezocht, schuin tegenover ons hotel North Woods gelegen. Dit restaurant wordt op google reviews beoordeeld met een 4,6, dus dit moest wat goeds zijn. We liepen naar binnen en het was heel lawaaiig, diverse luidruchtige groepen waren uit eten. Maar ook heel gezellig. De tent was verrassend groot. We kregen een mooi plekje aan het raam aan het mirror lake, maar helaas zagen we daar door de avondinval niet veel meer van. We namen de twee specials van vandaag: ik de beef brisket sandwich en Walter iets van nacho's met vlees. En inderdaad: beide maaltijden waren verrukkelijk. Zo lekker, dat we morgenavond teruggaan om nog iets anders van het menu te proberen :D. De beef brisket zou zo'n 14 uur bereid zijn, en dat proef je. Na de maaltijd hoefden we alleen schuin over te steken om in ons hotel te komen. Wat een leuke kamers, het is een tweepersoonssuite, er zit nog een soort woonkamertje in het midden en de badkamer is ook lekker ruim. Aanrader dit. De bedden zijn nog een beetje apart. Een soort matras waarin je wegzakt, nog nooit op gezien of op gelegen. Het vormt dan een soort naar je lichaam. Kijken hoe dit slaapt vannacht!

Aantal km gereden: 398 km
Aantal stappen gelopen: 5927

Net te laat, twee wegspringende hertjes