Dag 13 North Conway

Pfff, wat een verschrikkelijk hotel. Ik weet niet hoe vaak we wakker zijn geworden, maar het was vaak. Het hele hotel bestaat ongeveer uit houten vloeren, wat je heel goed hoorde wanneer je er overheen liep. We zijn een beetje teruggeworpen naar de jaren 60 geloof ik. Elke voetstap van onze bovenburen konden we volgen. Daarnaast leek het of er een vliegtuig op ging stijgen elke keer dat de airconditioning aansprong. En wanneer die weer even uit was begon de koelkast weer te koelen met een hele harde zoem. We hadden waarschijnlijk pech met de kamer, want niet alle reviews van dit hotel gingen over de lawaaierigheid. Geen aanrader dus de Quality Inn in North Conway. De bedden, het ontbijt en de zwembadruimte waren dan wel weer oké. We voelden vandaag nog steeds aardig wat vermoeidheid in ons lichaam dus we hadden niet heel veel zin om heel veel te gaan doen. Maar we wilden nog wel iets van de White Mountains zien, dus zijn we een trail gaan doen naar de Arathusa Falls. Dit zou in totaal zo'n twee uur in beslag nemen. We parkeerden onze auto op de parkeerplaats en een stukje omhoog begon de trail bij een oud treinspoor. De weg naar boven was weer zoals veel andere trails die we al gedaan hebben: veel rotsen en boomwortels, maar ook wel weer een mooie route. We wisten wel dat we bij deze trail geen uitzichtpunt over de bergen zouden hebben, want dan hadden we toch zeker een dubbel zo lange wandeling moeten gaan doen. Ook deze trail naar Arathusa Falls was weer lekker pittig, maar verder goed te doen. Het klimmen voelde wel weer zwaar. Na ruim een uur naar boven gelopen te hebben kwamen we bij de Arathusa Falls uit, een mooie waterval. Er was niet veel ruimte rondom de waterval, dus het was nog wat klimmen en klauteren om wat dichterbij te komen. Na een kwartiertje rust zijn we weer aan de terugweg begonnen en tijdens het afdalen besloten we dat dit genoeg inspanning was voor vandaag. Voordat we deze wandeling gingen doen zijn we even naar een Walmart Supercenter gereden voor zo'n weegapparaatje om je koffer mee te wegen. We waren toch benieuwd of we nog wat ruimte (in kilo's) in de koffer overhadden voor de terugweg. Zonder echt heel veel moeite te doen om zware dingen in de handbagage te dumpen kwam Walter's koffer op 19 kg en mijne op 15 kg. Walter's koffer is ongeveer 3 kg zwaarder. We hoefden ons dus geen enkele zorgen te maken voor te zware ruimbagage. We zijn opnieuw nog eventjes in Settler's Green gaan kijken bij de winkels waar we nog niet geweest waren en daarnaast ben ik al een tijdje op zoek naar nieuwe sportschoenen voor in de sportschool en sinds kort ook naar tennisschoenen. Ik heb sinds kort namelijk weer tennisles waar ik door de vakantie nu helaas 3 keer niet bij kan zijn, maar mijn tennisschoenen stammen nog uit de jaren 90 (geen geintje!), dus ik ben bang dat daar niet heel veel demping meer in zit. Uiteindelijk heb ik fijne sportschoenen kunnen vinden, maar helaas geen tennisschoenen. Daar was heel weinig keus in, en naar mijn idee voor outletshopping nog iets te duur. Misschien komen we in Canada nog iets leuks tegen.
Vervolgens zijn we gaan eten bij de Flatbread Company. Het was even uitvogelen waar dit precies zat, het zat aan een hotel vast, niet direct zichtbaar vanaf de doorgaande weg. Nadat we aangeschoven waren aan een tafeltje kwamen we door de waitress er al snel achter dat dit zo'n organisch voedsel, biologisch verantwoorde tent was en daar houden wij echt helemaal niet van haha. Maar goed we zaten nu eenmaal en hadden al wat drinken dus we konden onmogelijk weer weg. We hebben samen de pepperoni pizza mushrooms zonder mushrooms gekozen en van afstand konden we toekijken hoe deze flatbread in de steenoven werd geschoven. Deze keuken was heel open, want deze oven bevond zich zonder enige afscheidingen in dezelfde ruimte als de gasten. Binnen 5 minuten werd onze pizza op een grote ijzeren plaat opgediend. De pizza zag er heel smakelijk uit, maar was het helaas niet. Ook niet heel vies, maar de pepperoni die er op zat was uiteraard een of andere organisch/biologische pepperoni, wat weinig weghad van echte pepperoni. Na het afrekenen zijn we teruggegaan naar ons hotel. We zijn nog even gaan relaxen bij het zwembad. De ruimte was lekker verwarmd, het zwembad was helaas iets kouder. Maar we hebben in ieder geval even uit kunnen rusten. Daarna hebben we nog een aantal Help! Mijn man is klusser's (af en toe hilarisch) op de kamer gekeken. Even voor de goede orde: we kijken ook educatief verantwoorde Z Docs hoor ;).